tiistai 7. huhtikuuta 2015

Ihan vaan elämää

Bonjour!
Kirjoitin viimeksi jo kuukausi sitten blogikirjoituksen, joka jäi sitten julkaisematta koska kuvien lataaminen puhelimesta koneelle ja koneelta blogiin sai aikaan liikaa harmaita hiuksia. Nyt vihdoin onnistuin, joten julkaisen tämän kuukauden vanhan kirjoituksen kuvineen nyt. Yritän pistää heti perään ajankohtaisen päivityksen, mutta katotaan lentääkö kone seinään ennen kuin kuvat latautuu..

----------

Bonjour!
Kuukausi on taas vierähtänyt viime kirjoituksesta ja sillä välin talvi tuli ja meni. Eilen syötiin ulkona grilliruokaa ja tänäänkin käytiin kävelyllä ihan vaan nahkatakissa. Tykkään <3
En taas oo muistanut pitää kirjaa tapahtumista, mitään suurta ei tässä nyt oo ollut. Pääsin tosiaan laskettelemaan Celinen, Loreleïn ja Lucillen kanssa ja oli hurjan kiva päivä. Jos kaikki menee hienosti niin Loreleïn synttäreiden kunniaks tän kuun lopulla mennään päiväks Alpeille laskemaan, en malta odottaa! Eilen oltiin kylässä Celinen työkaverin luona, viihdyttiin kahteen asti yöllä ja oli hurjan kivaa vaikka naurattikin pitkästä aikaa uusien ihmisten käytös mun kielitaidottomuudesta. Pariskunta oli täällä Uutena Vuotena ja sen jälkeen mun ranska on kehittynyt hurjasti, mitä he eivät toki tienneet ja ottivat hirveet paineet siitä etteivät kumpikaan puhu englantia, mutta kyllä se siitä onneksi illan mittaa. Äärettömän iloinen olin huomatessani että pystyn nyt jo lukemaan Taru Sormusten Herraa ranskaksi! Ostin sen jo kuukausia sitten ja ajattelin lukevani sen ehkä täältä lähdettyäni joku päivä, mutta hyvin se menee jo nyt^^
Lasten kanssa on ollut nyt vähän rankempi kausi. Lucille näkee painajaisia joka yö ja heräilee, Loreleï ei päästänyt Celineä yks ilta lähtemään katsomaan matsia kun mä en kuulemma kelpaa lukemaan iltasatua (tää ongelma selätettiin kyllä sit seuraavalla viikolla, no problems anymore) ja Faustine ei yksinkertaisesti nuku öisin. Mä valvoin yks yö kaks tuntia sen huoneessa kunnes pääsin hiipimään ulos ja Celinen kanssa Faustine valvoi yksi yö puoli neljään. Hampaat taitaa putoilla ja kipeä se on, että ehkä siksi itkee, mutta kummastuttaa miksi se on niin paha nimenomaan iltaisin...
Koulussa en oo nyt käynyt, mutta käyn läpi Loreleïn sanakirjaa ja käännän kaikki sanat joita en tunne. Tällaisesta opiskelusta mä tykkään, ja siksi oikeastaan se yliopisto ei ajatuksena tunnu enää niin kamalalta, koska tajusin että itsenäinen opiskelu on mulle parempi, ainakin tässä asiassa. Hirveästi en oo kerennyt ajatuksia vieläkään laittaa jatko-opiskelusuunnitelmiin, yhteishaku alkaa vissiin ens viikolla että jotain tässä kai pitäis päättää pian.
Hirveästi oon saanut kyselyjä siitä koska tuun kotiin. Viis kuukautta täällä oloa tulee pian täyteen joten alkuperäisen suunnitelman mukaan palaisin kuukauden päästä. Mä kuitenkin viihdyn tällä hetkellä tosi hyvin, mun ja Celinen välit on niin hyvät kuin näin erilaisilla ihmisillä voi olla, Seb on ollut kiva alusta asti ja vaikka tosiaan lasten kanssa on ollut nyt vähän hankalaa niin perhe-elämä on äärettömän kivaa ja palkitsevaa. Joten en osaa sanoa vielä koska palaan. Jos/kun johonkin haen opiskelemaan niin pääsykokeisiin pitää mahdollisesti tulla kesäkuun alussa. Elokuussa on kivoja pläänejä Nean kanssa, se on ehdoton viimeinen deadline, mutta uskon kyllä palaavani jo aiemmin, juttelen ensi viikolla Celinen ja Sebin kanssa miten niillä menee uuden au pairin etsintä :)

Jungova <3

Estivareillesin kirkko. Pieni, mutta yksi kauneimmista mitä oon nähnyt.

Laskettelemassa

Lorelei huijas mut metsäreitille, mutta ei haitannut, tuli ihan Narnia-vibat^^



Lumihevonen yhdistettynä mun taiteellisuuteen... Merihirviö?

Mä söin sammakoita!





Ranskan opiskelut etenee

Espanjalaisia vaaaaltavia mansikoitakin päästiin jo syömään
Faustine heräsi kuvia laittaessa, eli päivityksen kirjoittaminen jää nyt taas myöhemmäksi, yritän tehdä sen toisten päikkäreiden aikana. Jos en onnistu niin lyhyesti sanottuna kevät on tullut, Lorelei täytti seitsemän ja musta on tullut niin ranskalainen et kävin ostamassa leipää leipäkaupasta ihan ite!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti